ВСИЧКО Е ЛЮБОВ...

ВСИЧКО Е ЛЮБОВ...
ЛЮБОВТА ЛИ?ЛЪЖА БИЛО Е ВСИЧКО,КАЗВАТ... НО КОЛКО ИСТИНИ ДО ДНЕС НАПРАВИЛИ СА МЕ ЩАСТЛИВА?!

сряда, 4 януари 2012 г.

Мъдростта на вековете

Легенда за кръста


Един човек постоянно се оплаквал от съдбата и трудностите. Често го чували да казва тихо :

- Господи, Господи – тежък ми е този кръст! Ето виж, живота на другите е къде-къде по-лек. Боже, с какво заслужих това – живея праведно и чисто, не съм по-лош от другите. Даже съм много по-добър – ето, брат ми не е верен на жена си, а съседът изостави децата си и се пропи! Господи, моля ти се – снеми този кръст от мен!

Дотолкова се бил улисал да досажда на Бога, че беше успял и хората да отегчи с постоянното си мърморене, и станал за присмех на цялата долина.

Във вечерта на пълната луна, уморен от дневната работа, селянинът си легнал и веднага заспал, пропускайки редовната си молитва, в която се оплаквал за тежката си орисия. Но същата нощ му се присънил чуден сън – жив и плашещ. Сам Бог му заговорил:

- Ти дълго време ме молиш да взема кръста ти! Ще го сторя, но друг ще ти дам, защото знай – няма жив човек без кръст! Ето, влез в тази зала и си избери един! Който и да харесаш – твой е, а стария ти го взимам.


Влязъл тогава човекът в голяма и кръгла зала, с бял мраморен под и без прозорци. Но вътре било светло, а той не видял нито един светилник. Цялата зала била пълни с всякакви кръстове – черни и цветни, златни, железни и дървени. Имало големи и малки, украсени с камъни и издялани от дъб. Селянинът останал като изумен, после се заел да търси някой по-малък кръст, та да се облекчи тежката му съдба.

Дълго време търсел и накрая открил малък седефен кръст: най-малкия в цялата зала!


- Него искам! – рекъл зарадван селянинът.

Отвърнал му тогава Господ :

- Ами че това е кръстът, който ти носеше досега, този кръст бях ти дал!

Радослав Кондаков




Няма коментари: